Dagen .

Hej.

Dagen började med att jag cyklade till dit vi skulle mötas, men Sara var inte där, så jag cyklade hem till henne istället, och så cyklade vi sedan till stallet! :)

Efter en stund träffade vi Nathalie där, hon skulle rida Danny.
Sara red barbacka, jag red med sadel, men när vi skrittade ut efteråt så red jag barbacka.

Jordy verkade lite energisk när jag tog in honom i spiltan, och han var masig att kratsa hovarna på. Sadlingen gick bra, men han var jättemasig när jag skulle tränsa, så Sara hjälpte mig.

Allt gick bra sedan, när jag satt upp var han lugn.

Men ja, själva ridpasset var bara konstigt, vi flängde mest omkring i ridhuset utan att träna på något vettigt. Jordy var mest olydig och svängde dit han ville, men ja...
Iallafall, sedan när vi skulle skritta ut tog jag och Nathalite först av sadlarna i stallet, sedan var det lite krångligt innan jag kom upp på Jordy, men sedan skrittade vi iväg.

Vi gick en bit och sedan kom vi till en stock, som man skulle hoppa över. Det var ganska roligt, första gången jag hoppade barbacka! De andra red längre, men jag och Sara vände sedan, för vi tog hindret tillbaka också.
Sedan när vi kommit ut på grusvägen igen, så började Sara galoppera lite. Jag har aldrig galopperat ordentligt barbacka, men jag fattade galopp iallafall. Och det var helt underbart! :')
Jag visste verkligen inte att det var så härligt! <3 Sedan saktade vi av och tog en till galopp upp på stallplanen.

Vi red runt stallet, och ja, sedan satt vi av och gick in i stallet! :)
Sen ryktade vi dem och pysslade om dom och så...
Sen när vi skulle ta ut dom, så drog förstås Jordy till en hög med hö, och fastnade på nåt vis med grimman i en korg som hände på väggen xD Då fick Hannas mamma hjälpa mig, gud vad pinsamt det var!! x)
Sen tog jag in honom i hagen på mitt klassiska "smidiga??" xD, sätt..

Och ja, det var dagen ! ;)
Imorgon hoppas jag att det går lite bättre! ;D
Då ska jag rida barbacka under passet också! :D
Hejdå!
 Jag och Jordy nån gång, på nån lektion. :P


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, jag kom ju aldrig för att min väst "naturligtvis" hade gått sönder. xO

Ridpasset var ju faktiskt helt okej om man tänker efter. Ja, för mig i alla fall! :D Det var ju mest en test gång...

Ingenting kan ju bli lika dåligt som förra året för mig. :P <3

2010-07-19 @ 20:07:22
URL: http://sarahhj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0