Ska rida Isac nu istället! :O

Hej!
Igår fick vi besked om att Casandra, Saras häst var halt. Så först valde hon att sluta ha sommarhäst, men sen så bestämde vi att hon fick rida min häst, Jordy istället, och så fanns det bara en kvar att hyra och det var Isac, så ja, jag får väl ta honom. Han är en liten B ponny på bara 118,6 cm i mankhöjd, och jag är egentligen lite för lång för han. Sist gång jag red på honom var i Oktober 2009, och då ramlade jag av och allt gick skit. Men han har stått i några veckor också, så jag hoppas inte att han kastar av mig eller så xD Vi får helt enkelt se hur det går.

Men, så igår red jag, Natalie, Sara och Hanna ut till stubben och galopperade på ängen. Jordy började bocka redan i början på ritten, när vi skulle hoppa över ett par diken. Jag kände att han var bra laddad asså xD
Och efter nån/några kilometer kanske så var vi framme vid ängen. Första racet vann jag, wihuu xD
Men ja, Jordy bockade, sparkade bakut, sprang aaaasfort xD Och så satt jag där med noll kontroll x)
Det var ganska läskigt, men ja, annars gick det bra!

Sara tyckte att Cassi kändes halt, och när vi kom tillbaka till stallet och de kontrollerade henne så sa de att Sara bara kunde rida henne i ridhuset. Sen, när Sara kommit hem så fick hon sms om att Cassi var halt.
Så då fick hon rida Jordy och jag isac, hahahah xD

Men ja, vi får se hur det går xD
Kankse blir det lite bilder på en vit, busig ponny och med en för lång ryttare på ryggen xD

Det återstår att se! Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0