Ska somvanligt snart cykla till Sara! :) (lååångt inlägg xD)

Tjosan ! xD hahha x) nu e klockan tjugoielva, om ungefär en timme ska jag vara klar! Idag är det typ bara 14 grader ute! :O Men ändå skönt att det inte är varmt!
Men ja, igår var den underbaraste dagen nånsin! :)
Hopp passet! <3
Jag var jättenervös, sammanbiten och mådde illa innan. Sara var lugn och positiv och försökte muntra upp mig x)

Hahah, jag har lärt mig att tränsa Jordy nu! (han är jättemasig att tränsa, men sara lärde mig ett knep! :)
(och då red vi självklart med sadel!)
Sedan gick vi ner till paddocken, och satt upp.
Vi skrittade, travade, galopperade.. jag var hur ivrig som helst att få hoppa!
"Framhoppningen", gick okej, han var lite tveksam och svängde undan det svartvita hindret ett par gånger, men tillslut gick det bra! Hanna på Torino ramlade av en gång.. det gick inte så jättebra för henne, tyvärr.
Men när jag skulle hoppa banan, (de högsta hindrena låg kanske på 70 kanske tom 80 cm och de lägsta på 50 - 60? Så medelhindrerna låg väl på ungefär 70 cm.
Hela banan gick kanon! Det svartvita, första tog han jättebra, det blåvita också! sedan efter ett par hinder kom jag till en ganska mäktig oxer, men ja, den flög vi över den med! Det trodde jag aldrig! Och kominationen tog vi också! Det kändes underbart efteråt! Han gjorde verkligen sitt bästa, och var jätteduktig!
Alla andra gånger jag hoppat bana med honom har det gått skit, men nu... helt underbart!
För Sara gick det också bra, men sedan när hon höjde lite så vägrade cassi och hon trillade också av :( Men det gick bra! (det var antagligen för att de satte på martingalen på henne då.)

Jag hoppade ett enskilt hinder på mellan 90 tom 1 m? Det var antagligen ungefär 95!
Det var jättekul! Och han tvärnitade inte en gång på hela passet! Visst svängde han undan ett par gånger i början på ett hinder, men annars gick det super!
Sedan tog vi av sadlarna och skrittade ut den vanliga vägen, lite galopper och så också somvanligt!
Haha hejdå! (LITE långt inlägg om jag får säga det själv! xD)
Hoppas det går bra idag också! Hejdå!
HAHA BARA TOG NÅN BILD xD (bild från i tisdags!)

Kommentarer
Postat av: Sara

Erkänn mitt knep är bäst! :D

2010-07-23 @ 22:34:39
URL: http://sarahhj.blogg.se/
Postat av: Alva

Hahha jaa! :D

2010-07-24 @ 10:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0