Kväll igen då.

Heeääj..

Det har varit en låång och rolig dag idag på Stare med Sara.

Vi har mockat alla boxarna och strött, fyllt vatten, sopat, borstat shettisarna och tränat dem i paddocken, gjort rent och rensat lite borstar, smörjt sadlar och träns, gjort shettisarnas foder, fyllt höpåsar och städat lite bland fodret och i sadelkammarenk, och sist med inte minst tagit in hästarna till kvällen!

Vi har hunnit med en hel del och ändå fått en massa tid över där vi inte vet vad vi ska göra.

Passet i paddocken gick inte så bra för mig, bara i början. Men för Sara gick det bra.
Det var dethär med att de slet sig och höll på när jag höll dom. Och denhär gången gjorde de så igen. Särskilt Putte. Han slet sig tre gånger om inte fler tror jag... Sista gången var värst... Efter det bröt jag ihop och blev jättenedstämd och ledsen. Det känns knappt som jag kan hantera en häst. Varför gör dom så med just mig? :(

Jaja, men efter att Putte hade slitit sig sista gången bytte jag och Sara häst och jag tog Todd, och bara gick runt runt i paddocken medan Sara tränade sweet spot med Putte. Jag ville ju egentligen inte visa Sara att jag var ledsen, men tillslut gick det inte längre, så när vi skulle skritta ut med dem sedan så pratade vi lite om det och då kändes det bättre. Todd sparkade en gång på ängen också men jag orkade inte riktigt bry mig xI

Det känns som om det kommer hända en olycka snart med oss när vi är med dedär shettisarna, vi borde nästan ha hjälm på oss! :O

Aja, annars var det hur kul som helst! Vill ni se lite bilder från stallet kan ni gå in på http://sarajensson.blogg.se!
Hon har lagt ut några bilder! Ni kanske vill följa hennes blogg också? :D

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0