Ska få börja rida Todd nu!! ;D

Hej!

I Söndags kväll skickade jag ett meddelande till Anna efter mycket grubbel på hur jag skulle skriva, men iallafall så frågade jag om jag kunde få rida Todd, hon sa att jag fick rida honom hur mycket jag ville! :D

Igår red jag honom och Sara tömkörde Putte. Det gick inte sådär jättbra för mig, Todd testade mig och krånglade hela ridpasset! >.< Men det värsta var att sadeln gled fram nåt enormt hela tiden, så jag kunde inte rida ordenligt. Han fullkomligt hatar att ha svanskappa så ja. Anna sa att vi fick försöka lösa det på något sett för annars går det ju inte att rida, typ. Galoppen var kantig och stötig, jag tror det beror på att sadelgjorden tryckte på hans framben för att den gled fram. Eller/Och så kan ha berott på det frysta(hårda) underlaget som han kanske hade obehag av? (de är ju oskodda)...

Men ska rida honom på Torsdag, då blir det troligtvis bilder!
Ska rida honom barbacka nu framöver, ska bli helt okej det också!
Synd bara att vi inte kan gå ut i skogen, det hade varit himla kul...
Barbacka och allt! Så kunde vi galopperat på gräsvägen där nedanför alla hagarna, och på ängen! :)
Det hade varit härligt!
Fast jag kan ju räkna med att åka av i Todds bocksprång. 
Antagligen framlänges! xD

Haha, aja men så länge vi slutar sent så går ju inte det, vilket vi gör på Torsdag också så det får bli paddock igen. Men till helgen eller nästa Onsdag kanske det blir skogen! :D

Aja. Dagen har iallafall varit tråkig.
As usual..

AJA, HADE! :)

Tänkte köpa ett nytt schabrak till Todd, kanske, vad tycker ni om det? Vet att det är onödigt men är lite trött på hans vojlock! x)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0