Kväll, då! :)

Tjenixen!

Har varit en rolig dag idag på stare, dock fick jag inte rida Todd, för dedär småtjejerna var ute och red honom och Putte då, jag blev lite besviken men det kommer väl fler tillfällen. Jag har iallafall varit lite med Arvid, det tvåårige halvblodet idag. Har borstat honom... Och Anna släppte lös han och Soltar i paddocken så att Arvid skulle få motion, men Wincer i hagen intill blev alldeles hetsig och sprang runt så han fick också vara med... har några dåliga bilder på det och en film xD (bilderna blir väldigt mörka nere i paddocken när det är mulet...)

Imorgon så tar jag med Sara ut, vi ska träna lydnad med dem i paddocken! :) Och så ska väl Sara lära mig lite också! :)
Joför i Torsdags, så var ju vi ute och tränade på ängen med dem. Då busade Putte och Todd när jag höll dom och sparkade bakut och så, men inte med Sara. Så vi tog reda på varför och det var för att jag var spänd och då tyckte dom att det var så kul så då höll de på mer. Sara lärde mig att man bara skulle gå, hålla väldigt nära bettet (nästan på). Och det skulle vara självklart att hästen skulle följa efter. Och det funkade faktiskt! Så det blev lyckat tillslut. Men Todd träffade mig faktiskt med en spark en gång, när Sara höll honom. Vi stod bara stilla och pratade och helt plötslig sparkade han mig? Men det gjorde faktiskt inte ett dugg ont. Han träffade mig nog inte så hårt... men jag blev väldigt skärrad. xD Men hästar är faktiskt inte att leka med, inte shettisar heller för den delen...

Aja, men jag ser fram emot imorgon! Hejdå!

(måste bara liva upp inlägget lite med nån bild...!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0