Första skoldagen..

Hej!

I dag har det varit första skoldagen. Sov inte särskilt gott i natt, och fast än alla kuddar och täcket var vädrat och svalt, och sängen var nybäddad och rummet städat, sov jag inte särskilt bra. Sängen kändes för varm och jobbig, och ja.. ja kunde helt enkelt inte sova. Jag la mig i sängen runt 11, och somnade en stund senare. Sen vaknade jag några gånger på natten, och så väcktes jag kvart över 6 på morgonen av teven i vardagsrummet... TOPPEN! Och fast än jag var så trött och hade ont i huvudet kunde jag inte somna om. Så någonstans innan 7 klev jag upp. Det var himla gött och inte behöva stressa någonting, bara ta det hur lugnt som helst, jag hann till och med sitta en stund framför datan.
Men första lektionen var hemsk, jag var dödstrött och alldeles jätteyr och konstig. Det kändes verkligen inte bra, jag trodde nästan att jag var sjuk. Men efteråt hade vi idrott ute, och efter det kvicknade jag verkligen till. Jag tror det gjorde gott med frisk luft. Det hjälper ofta.

Efter skolan följde Ahang med ut till stallet och tog kort när jag red Todd med sin systemkamera. Vi gick en sväng, och över till ängen. Där var han fullt upptagen med att äta gräs, och drog jag upp huvudet och skänklade brydde han sig antingen inte och fortsatte äta eller bockade eller nåt annat sånt. Men några galoppsprång lyckades jag allt få till. Men så ramlade jag av IGEN, jag har börjat ramla av Todd jättemycket nu. De tre "riktiga" avramlingarna nu de senaste dagarna var först en gång i skogen, när han inte ville gå på en lerig, brant stig och gick in i träden istället, och sedan en gång när vi hoppade, och nu en gång på ängen. Två nästan tillochmed, men den första gick inte särskilt dramatiskt till. Jag bara åkte fram på halsen på honom och kunde inte ta mig tillbaka på hans rygg, så jag fick gå av.
Men den andra var inte lika komisk.. inte enligt mig iallafall.. fast det såg nog himla roligt ut xD Vi galopperade, eller travade eller nåt, och helt plötsligt tvärstannar han och suger sig fast i gräset igen. Jag blev så himla sur på honom när jag låg där på marken. Att han aldrig kan ge sig med det där jävla gräset! Det börjar gå mig på nerverna. Särskilt när man till och med ramlar av pga det.

Men men, om man inte räknar med det så gick det bra!
Hejdå, ses väl i morgon! ;)
Nu kommer lite bilder från idag:



Gav Todd lite hö i stallgången så att han inte skulle bli så hungrig och bli hysterisk med gräsätandet, men det hjälpte dock inte så mycket. HAHA, rolig bild iaf.



Jag och Todd sötnosen!



Finingen!

Todds fina fläta med en vitsippa :)

Vitsippa :)

Jag och Todd :) ... bakifrån,



Haha.. hopp över diket ^^



Lite galopp var det här, ja ;)

Gillar den här bilden. Famförallt för att bakgrunden är så fin med havet och sjöbodarna och det!



Traav..

Jag och Todd i granskogen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0