FREDAGSMYS! :)

Hej hej, var några dagar sedan jag skrev nu ;p
Dagen i dag har varit.., helt okej antar jag. Men skoldagen har kännts skitlång x(

Något stare har det inte blivit sedan jag skrev sist, men VARJE dag har jag ringt mormor och frågat; är de friska nu? "ja Anna och Ludvig är friska men nu är Fredrik dålig", och nästa dag samma, nästa dag samma, nästa dag samma och så nästa dag samma, och idag samma. Fredrik var dålig i magen ännu, så det blev ingen tur påp Todd idag heller. Men på Söndag blir det av. Det SKA bli av. Vi får hoppas att alla är friska tills dess. Kanske kan jag försöka dra ut Sara med också, så kan vi motionera dem ordentligt på ängen eller i paddocken och sedan ta en ordentlig galopp på liarna!

Nu är det iallafall Fredagsmys snart, och i morgon blir det en liten "halv åtta hos mig" hos Sara, hon, jag och Rebecka ska ordna alldeles själva!

Såhär ser menyn ut:

Förrätt:

Krämig trattkantarellsoppa med en klick creme fraiche och timjan

Varmrätt:

Revbensspjäll med klyftpotatis, sås och fräsch sallad

Efterrätt:

Chokladmousse med riven vit choklad, en klick grädde och hallon

Och föräldrarna får inte veta något om vad det blir för mat alls, utom precis innan, då vi ska ge dem en liten meny! ^^

 

Det ska bli kul! Men ikväll ser jag fram emot Fredagsmys! Godis, tacos, teve... :) Och så ska självklart kaninerna också få lite fredagsmysgott! Lite morötter, någon knäckebrödsskiva och kanske lite annat smått och gott jag hittar. Men först hade jag tänkt att hoppa en stund med Långöra i trädgården, och kanske Skuttis också ;)

Hejdå! ;) Och ha en mysig Fredagkväll!


Kanske Skuttsan och Långis väntar på Fredagsmyset därute i garaget!? ^^
Skuttis hoppar! Hon är inte lika säker som Långöra och så, men hon är allt duktig hon också. Men det är Långöra som fattar det här med hoppning bäst! Fast det kan ju dock vara för att jag tränat lite mer med henne.


Kommentarer
Postat av: Bana

Hahah min fot är med där :)

2011-04-11 @ 16:44:18
URL: http://haringenblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0