Hej igen ;)

Inte bloggat på ett litet tag, menmen det är sånt som händer! ;)

Måste bara skriva att "Halv Åtta Hos Mig grejen" hos Sara i Lördags blev succé! :) Föräldrarna älskade det!
Här kommer lite bilder från då:


Kyckling :D


Upplägget påbörjat. Tillsammans med klyftpotatis och morotsskivor serveras Grillad kyckling, Sallad och Rödvinssås.
                                                                                                                                                                    

Japp, det var det!

Dagen i dag har varit bra. Den började i skolan med två timmars Slöjd, vilket jag älskar.. ^^, egentligen inte pga själva slöjden utan det är en annan grej.. ^^, hehe <3
Sedan 2 timmars Biologi, där vi andra timmen difisikerade (stavning?) fisk, vilket jag ABSOLUT inte ville vara med på, så jag, Amanda, Thea och Minna (som inte heller ville vara med) satt inne i datarummet och arbetade med frågor.. eller ja.. jag gjorde inte en enda, pratade bara med Minna xD
Fick sluta skolan 40 minuter tidigare eftersom jag skulle till Nomi, min psykolog. Och eftersom det har gått så bra med mig nu sista tiden så blev detta sista gången, en liten avslutning, så Mamma var också med. Gav Nomi ett kort och lite choklad som tack för att hon fått mig att må bättre!
Sedan lagade jag köttgryta med mamma. Den tog lång tid att göra, men ÅH så god den blev! Jag gjorde faktiskt HELA grytan själv, mamma satt bara i soffan och sa vad jag skulle göra, hon har ju så ont i sitt ben efter att hon opererat åderbrock. Det enda hon gjorde var att koka potatis och duka ;)
Sedan ringde Ahang, och vi gick ner till Södertull och köpte choklad, och gick ner till Strömsdalen och fotade.
Och nu sitter jag här, efter en fullspäckad men rolig dag. Jag har mhttp://publishme.se/1239401/entries/article/new/ärkt att det blir allt färre dagar jag bara kommer hem efter skolan och gör ingenting. Antingen är jag på stare, är med Ahang eller Sara, är med kaninerna eller är med mamma och gör någonting. Och det är ju bra att jag inte fastnar framför datorn DIREKT när jag kommer hem! Och justdet, det kom jag på nu.. jag skulle ju städat kaninernas bur också! Nu glömde jag det! Stackrarna, nu sitter de där i deras skitiga bur och är hungriga, för mat har jag också glömt att ge dem.. Haha x( Ja ja, det får väl bli i morgon, då.. efter att jag varit med Sara (hade jag tänkt iallafall) eller varit på stare.
Var på stare i går med Sara, och i förrgår själv. Det gick ganska bra i förrgår, men när jag skulle skritta av Todd en tur i skogen ville han INTE, eftersom han inte hade någon hästkompis med sig. Han gick hur motvilligt som helst, och tillslut TVÄRVÄNDE han, så jag gled av, med ena benet över hans rygg och andra på marken. Nu har det hänt TVÅ gånger. Jag måste träna bort det på Todd, asså, för sådär kan det inte vara. I vintras kunde jag ju gå ner med honom på ängen och rida utan problem. Nu kan jag knappt gå några meter från stallplanen utan att han börjar streta emot. Förhoppningsvis är det bara något han kommit in i nu, som släpper snart.. om jag tränar med det.
Men i går gick det rätt bra, vi tränade bommar med dem! Sedan tog vi en tur i skogen och hoppade ett litet terränghinder! :) Sedan tog vi en galopp på ängen, det var så härligt! I mer än en timme var vi ute med dem, det behövde dem allt! :) Här kommer lite bilder från i går i paddocken!:


Såhär ser det ut när man sitter på Todd :D


Lilla Putte!

Tihi!

Sara och Putte ;)




xD


HAHA xd





Så det var alla bilder!

Godnatt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0