Var ett tag sedan!

Hejhej! Var över två veckor sedan jag bloggade sist. Men nu är jag tillbaka! Ska börja igen.

För det första vill jag hälsa alla en Glad Påsk! Påsklovet är dock slut nu. Idag var sista dagen. Men vi har haft kanonfint väder och varmt hela Påsklovet!! :D

För det andra vill jag säga tack till Sara som har gjort en sådan fin header/design till mig! Omtänksamt av dig. :)

För det tredje vill jag säga att det har hänt en del, som vanligt. Jag har ridit Todd en del, det har gått lite upp och ner, varit lite avramlingar och så vidare, men inget dramatiskt, direkt, men det har gått bra en del också.
På påsklovet har jag och Sara hoppat lite terränghinder med dem, hoppat i paddocken, gått långa turer, duschat dem, vårstädat stallet och lite annat smått o gott.

Nu ska jag berätta om gårdagen. Då var Sara med, vi skulle hoppa i paddocken, Anna hade lovat att vi skulle få göra det. Jag visste inte riktigt hur det skulle gå. Kvällen innan tänkte jag att nä det kommer nog gå dåligt, han kommer kanske vägra och hålla på. Dock trodde jag inte riktigt det, egentligen. Så igår när vi byggde hindrerna tänkte jag att det går nog bra. Men där hade jag lite fel. De var rätt sega överhuvudtaget igår, vi hämtade dem i hagen när dom låg ner och vilade.. men i vilket fall så vägrade han de första gångerna. Sedan kom vi över, men riktigt segt gick det. Och när jag inte var beredd på att han skulle göra ett så stort språng, så föll jag av och slog i armen, och fick ett skrapsår där också. Jag blev så less, för det första hade det gått skit från hela första början, och sedan ramlar jag av också... men sista hindret gick jättebra, men tyvärr så tror jag att det var för att Todd såg att Putte hoppade, och så kom han strax efter. Det hoppet gick ju super, så då avslutade vi...

Men jag var jätteledsen och besviken, jag trodde att det skulle gå mycket bättre. Jag var lite rädd att det hade med terränghindrerna att göra. För i Måndags hoppade vi terränghinder. Vi hoppade banan en gång fram, sedan tillbaka, och sedan fram igen. Sedan skulle jag hoppa ett hinder tillbaka som avslutning, och så skulle Sara ta kort. Men då sprang han åt sidan, eller vägrade. Och jag var lite rädd att han kanske tröttnat. Jag hoppas verkligen inte det. Men nu så avslutade vi ju med ett bra hopp, så det är nog ingen fara...
Men jag vill gärna träna en del på hoppningen med honom nu. Jag vill klara av att hoppa lite ordentligt med honom... Det hade varit bra. Men det får ABSOLUT inte bli för ofta, bara någon enstaka gång ibland. Så vi väntar nog några veckor nu tills vi hoppar igen. Och så får vi prata med Anna också. Hon kanske inte tillåter oss att hoppa själva igen, man vet ju aldrig. Detta var ju bara tillfälligt.

Och idag, har jag varit på stare igen, men själv, för Sara skulle fira sin mamma som fyllde år idag. Idag blev det inga avramlingar! xD Först mockade jag hela stallet och sopade och så. Sedan blev det ponnytime! Först tog jag en liten kort sväng ut på Todd, det gick faktiskt bra! Enda gången han masade var precis när vi var på stallplanen och skulle gå, då stannade han och slängde lite med huvudet o så. Men jag la bara till spöt så var det bra med det. Sedan skötte han sig! Dock gick jag inte alls långt. Sist gång jag red ut med honom gick jag in på en stig i skogen, och då vände han och försökte galoppera tillbaka så att jag var tvungen att leda honom så att han inte skulle känna sig så ensam. Så så långt har vi inte kommit än. Idag gick jag bara en sväng genom gården, ner genom Ragnhilds trädgård, över första ängen, sedan över den lilla bron till andra ängen, sedan in på liarna tillbaka till stallet. Sedan släppte jag honom i paddocken, det gick ganska bra, fast han tyckte att gräset utanför staketet var mer intressant än mig. Han är lite lurig, Todden, för han sparkar gärna bakut emot en ibland. Men oftast träffar han inte, som tur är. Det tror jag inte att han menar heller, men man får vara lite försiktig med honom. Efter det tog jag en tur med Putte i grimma, det gick bra det också! Han skötte sig jättebra.

Men i vilket fall... i morgon är det skola igen. Efter skolan ska jag till stare igen! ;) Får se vad det blir med Putte och Todd imorgon. Och så kommer det några och kollar på Zoltar i morgon också, hörde jag. Spännande!

Här kommer lite bilder från stare, som jag inte laddat upp. Inga från idag, men från den tiden jag inte bloggat, iallafall.


Sötnos.


Ludvig!

Putte hoppar finfint :)


Todd med

Jonna och Todd i skogen.



Putte och Todd rullar in våren!

 

Todden i galopp! ;)

Putte liksaså!

Det var allt för mig så länge. Det blev ett långt inlägg!

Hejdå! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0