I feel a bit confused.. xp

Hej igen!

Idag vaknade man sent, igen. Men antagligen för att man lägger sig sent.., IGEN.
Igår somnade jag väl inte förrän klockan var runt två.
Ikväll ska jag försöka göra att det blir lite tidigare... jag ska lägga mig absolut senast halv tolv ikväll har jag bestämt! (jag brukar läsa och så också, så det brukar ta lite extra tid innan jag släcker sänglampan..)

Och imorgon är det sista Fredagen på sommarlovet.. *suck*.
Det har funnits mycket av både glädje, sorg och händelser i detta sommarlov. Fast de händelserna har för det mesta med hästar att göra... förstås.. x)
Men allvaligt talat, jag vet inte om jag kanske varit på stare lite FÖR mycket. Jonna har jag ju fått "passa" också så då blir det ju lite extra ansvar. Så nu när skolan, Lunden och allt börjar så ska jag nog ta det en aning lugnare med stare. Inte sluta, nej nej, men i alla fall inte vara där var EVIGA dag.. x)

Men ja, över till dagen. Bakade för en stund sedan, hittade recept på lavendeldrömmar, så jag gick ut i trädgården och plockade lite lavendelblommor. Det tog typ en kvart att bara få en halv matsked full, haha.  Men kakorna blev jättegoda! Och mamma blev så glad när hon kom hem, att jag hade plockat undan och så, också.. :p

Men idag ska jag åka ut till stare, och rida ensam, för en gångs skull! xD Det är faktiskt ganska skönt det med ibland. Blir väl paddocken!
I går när jag och Ludvig tog ökenvägen gick det inte direkt som vi tänkt oss... Putte var verkligen på testhumör, kan man säga. Men när vi hade kommit lite längre än halvvägs på ökenvägen gick tydligen skottet... Putte travade tillbaka, och Ludvig försökte styra framåt igen, men det gick inte så bra, och allt blev väldigt obalanserat. Det är ju inte så lätt för Ludvig som egentligen är väldigt orutinerad. Så han trillade av, och allt blev bara kaos. Och sadeln satt på halsen på Putte. Ludvig var helt förkrossad, och det förstår jag, som han kämpat med det lilla odjuret hela vägen. Sedan råkade Putte trampa på stackars Ludvig också, som grädden på moset... -.-
Så ludvig ledde Putte hela vägen hem, och vi bara pratade om hur dum Putte var... x) Men han sa att han längtade till ridskolan, han förstod väl att det inte finns så många envisa hästar som Putte där. Men jag tror inte att det blir så många sådana ridturer med Ludvig framöver. Men man vet ju aldrig!

Jaa, det var det. Det blev ett ganska långt inlägg.. hehe.

Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0