Funderar på att köpa en ny kamera...igen... :/

OBS! LÅNGT INLÄGG! XD

Tjabba!

Vill bara säga att jag varit på stare idag och det har varit super, men mer om det berättar jag senare.

Rubriken: Ja, jag funderar faktiskt på att köpa en ny kamera. Den här jag hade alldeles nyss hade jag inte ens haft i ett år. Hade jag haft den nu hade jag haft den i ett år.. exakt tror jag. För jag köpte den förra vintern i Januari/Februari. Det var en JÄTTEBRA digitalkamera, tog otroligt bra fokusbilder och rörliga bilder.. USCH ATT DEN HAR FÖRSVUNNIT! JAG ÄLSKADE DEN!!!! Jag hade med mig den överallt.

Den försvann nån gång i slutet av Oktober och början av November, vet då inte precis när, men den är helt spårlöst försvunnen. Jag minns att den låg på skrivbordet, och en dag var den bara borta. Mitt rum var jättestökigt  då så jag trodde att jag skulle hitta den när jag städade, men nej det gjorde jag inte. Nu har jag letat överallt. Och då menar jag ÖVER ALLT. Fast nej, det kan jag ju inte. Då skulle jag hittat den. Jag är BOMBSÄKER på att den ligger i mitt rum här nånstans. Eller åtminstonne i huset. På tomten. Inte utanför den gränsen, det är jag jättesäker på. Så förr eller senare kanske jag hittar den. Men i köket kan den INTE ligga, där håller vi på och renoverar. Så köket är uteslutet.

Det känns konstigt att bara köpa en ny kamera helt plötsligt. Min gamla ligger där nånstans, och den är nog inte sönder. Den ligger där med alla bilder i, och så köper jag en ny. Men jag hittar den ju inte...
Och jag har stått ut i flera månader nu, och nu känner jag att jag står bara inte ut längre. DET MÅSTE HÄNDA NÅT MED MIN BLOGG! LITE BILDER!!! Men det blir inte mycket bilder när min kamera är försvunnen...
Ska samla på mig några hundralappar till så bär det väl av ner till expert eller Nordby... Tvivlar på om jag kan få en bättre kamera än min förra.. ;/

ÖVER TILL DAGEN.
Tog lite mod till mog och ringde Anna i dag på lunchrasten, frågade om jag fick rida Todd idag efter skolan, och ja det var klart jag fick sa hon. = :D!
Så då hämtade mormor mig 14:30 här hemma och så bar det ut till hästarna. Borsta Todd, tränsa han och sen en tur i paddocken. Gick väl bra! Men inget jättelångt pass, förstås, då han inte har världens kondition och underlaget är lite lurigt...
I galoppen halkade han till lite med bakbenen en gång, men jag uppfattade det nog värre en vad det verkligen var.. xD Eller tvärtom??
Lyckades hålla i gång den tröga Todden nästan ett helt varv. UTAN SPÖ! Det glömde jag idag också.. x) 
Han är ju inte direkt en vältränad ridskoleponny som kan galoppera varv efter varv... Fast dock blir det ju lite tyngre att galoppera i snö. Och så är det ju is under, jag vågar inte galoppera så mycket och riskera att han ska halka och vi gå omkull!!
Men det gick bra!
Sen blev det Puttes tur. Hungrig som satan var han, men det gick. Först en tur i skogen. Han försökte dra in mig på olika avtagsvägar den lille spjuvern. Han dras alltid dit av nån anledning. En gång blev han så stark att jag nästan drogs med, och det var in på en väg jag inte ens kände igen. Det var faktiskt lite läskigt, tänk om han hade slitit sig och rymt in i den stora skogen.. *svälj* Men sedan gick vi in i paddocken och där sprang jag bredvid honom, och GUD vad han hade kul.. sparkade bakut och galopperade med huvudet emellan frambenen! ;)

Tror han blir glad att få komma ut på en körtur med Sara sen när hon kommer hem! :)
Imorgon hade jag också velat ut till stare, men ingen kan köra mig... Om jag har tur kanske mormor är hemma och kan tänka sig att hämta mig?

SÅ, DET VAR ETT LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT INLÄGG!!

HEJDÅ OCH GODNATT! ;)

Todd. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0