Skriver av mig lite.. :p

Jag har en dröm.
En dröm om att allt bara ska lösa sig.
Att hela livet ska lösa sig.
Alla de där småsakerna...
Men det går ju inte, vissa saker går inte att göra någonting åt.
Det är ju bara så.
Man får försöka anpassa sig till situationen så gott det går... och se om det går vägen.
Men mer än så kan man oftast inte göra.

Jag vill sluta tänka på alla problem...
Släppa dem.
För en gångs skull.

När det ena blir bättre, blir det andra värre.
Kan det inte bara hållas jämnt någon gång?

Det finns så mycket jag vill ändra på här i livet, men som inte går.
Och saker jag inte vill ska hända, men som jag vet kommer hända ändå.
Men jag antar att livet alltid kommer vara så, mer eller mindre.
Det kommer alltid handla om olika saker.
Små saker, stora saker.

Sedan finns det ju massor av saker jag inte vill ändra på alls.
Saker som är bra.
Livsviktiga saker, som jag inte hade klarat mig en sekund utan.

Tänk så mycket små grejer man går och grubblar på hela tiden.
Tänk om man hade viktigare saker att grubbla över? Man kanske inte hade nån familj. Hur skulle man fixa det då?
Man kanske inte hade någon mat. Ingenstans att bo.
Våra småproblem idag är ingenting jämfört med problem som många andra människor har.
Jag har så himla oviktiga problem, som jag går och grubblar på.
Antagligen för att jag är ganska bortskämd.
Då har jag egentligen inte så stora problem.
Då är det allt sådantdär smått, som man gör till stort.
I alla fall om man egentligen har det väldigt bra.

Den här texten handlar inte om så mycket som har med mig att göra, egentligen.
Men lite kanske, eftersom att jag skrev den...
Bara en vettig text man kan läsa igenom och tänka på.

God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0