Stare, stare, stare.

Japp, Stare, stare och återigen stare.

I dag har det hänt en del! :)

Det första jag gjorde när jag kom ut var att mocka stallet. Tre boxar, eftersom Winzer och Zoltar står på Engalseröd.
Det gick inte så bra i paddocken med Todd i dag, han tyckte det var tråkigt och krånglade lite grann. Fast egentligen så var han ganska snäll och lydig, men han var vääldigt seg...
Men när jag skulle skritta av honom fick Leon rida lite! Barbacka! Anna sa att det gick bra. Och så hjälpte han mig att borsta.
Ett varv i paddocken blev det för Leon, han sa ingenting, men efteråt var han alldeles uppspelt. Nu har han allt något häftigt att berätta för dagiskompisarna.
Efter ritten gick jag en promenad med Todd i grimma, mest  för att han skulle få komma ut och se sig lite omkring. Om man är för mycket i paddocken med honom så tröttnar han...
I morgon kanske jag ska rida ut en liten, liten sväng, efter att jag travat och eventuellt galopperat i paddocken. 
Pratade med Anna i dag och hon sa att så länge jag känner mig trygg och inte går allt för långt så är det inga problem. Det är så snällt av henne att låta oss vara så fria ute på stare..! Vi får göra.. i princip vad vi vill med dem. Men kanske inte göra korv av dem, dock. xD

Och tro det eller ej. Men jag har skrittat på Winzer, när vi skulle ta tillbaka dem till starestallet från Engalseröd. Det kändes extremt ovant... men kul!
Synd att inte Sara var där.. då hade jag gärna velat att hon skulle rida på honom...
Men det kommer säkert en annan chans för henne, någon gång! Det är absolut inte omöjligt!

Han kändes faktiskt inte ENORM, men väldigt stor såklart. Men jag kändes inte så liten som jag hade trott.. :)
Det är bra, då vet jag att jag kan faktiskt rida storhäst också. Om den hade varit lite mindre än Winzer, hade det nog inte varit några problem regelbundet.
Jag frågade faktiskt Anna om inte Sara skulle kunna få rida Winzer någon gång. Eller nej jag frågade inte så på det sättet, det var nog snarare hon som kom fram till det.
"jag vågar nog inte att ni ska rida Winzer själva, dock, för han är ju fortfarande unghäst och kan göra lite vad som helst och är väldigt känslig i munnen, annars hade ju Sara kunnat rida på honom någon gång ibland", eller nåt sånt liknande sa hon om jag inte minns fel. hoppas du läser detta Sara, det finns ju en chans..!

Nu ska jag snart gå och lägga mig, ska upp tidigt imorgon, och så ska jag och Leon ut till stare då mormor hämtar oss 09:30/10:00.


Saknar dig Sara!! <3

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag laser detta Alva! Goda nyheter antar jag! :)

Snart kommer jag hem och det skall bli valdigt skont. Just nu saknar jag dig som in i ... Har sitter jag och grater och vill bara ha dig har och beratta allt som har hant.

Jag har igentligen ingen anledning at vara ledsen, det har ju inte hant nagot negativt. Men det som har hant ar nog nagot av det mest konstiga som har intraffat for mig. Jag ar sa ovan... Jag vill bara komma hem nu.

2011-02-21 @ 03:44:28
Postat av: Alva

Saknar dig också jätte mycket Sara!!

Längtar också tills du kommer hem..

Vad är det som har hänt..? Har det med detdär jag tror det har att göra??

Vi tar det på fb!

2011-02-21 @ 17:26:48
URL: http://alvaahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0