Blev inget stare idag.

- nej, och jag kan i och för sig förstå att Sara inte ville åka ut i det här skitvädret. Mulet, blåst, plusgrader (så det blir halkigt och slaskigt då det har varit massa snö och is), och lite regn och så...
Men samtidigt så var det bara i dag hon kunde åka ut, annars kan hon inte åka ut förrän skolan börjar.
Och det är inte jättekul att åka ut själv, direkt... :/

För det första vet jag inte ens om jag får rida själv...
För det andra så är det tråkigt att vara utan sällskap, det blir så ensamt.
För det tredje så blir jobbet i stallet dubbelt så jobbigt, då man måste mocka och allt själv. (man MÅSTE ju inte mocka, då men xD)
För det fjärde så ja.. blir det helt enkelt inte samma sak!
Plus att man själv har ansvar för allting nere i stallet just då om det skulle hända något eller om något skulle gå sönder.

Ifall ni undrar varför jag inte åker ut själv så ofta, liksom!
Men jag kanske åker ut själv imorgon  i alla fall, jag har ändå inget bättre för mig! Det ska ju bli soligt (står det iallafall på prognosen), men dock lika blåsigt...
Och så kanske jag skickar ett sms till Anna, om det ser så pass bra ut i paddocken att jag skulle kunna rida.
Och frågar henne om jag får det. Dock är jag inte alls säker att jag får det ensam... men mormor kan ju alltid följa med och se hur det går i så fall! Men det är ju inte ens säkert att tillräckligt med kramsnö smält, så att jag kan rida...
men jag kan ju alltid greja i stallet och vara med mormor, morfar och Ludvig, så som jag gjorde förr!

Måste säga att det har blivit mycket roligare på stare på senaste tiden, då Sara följt med, så det blir liksom lite små trist att åka ut ensam! Men jag får faktiskt vänja mig lite vid det också, så farligt är det ju inte, det skadar ju aldrig att vara för sig själv ibland! ;)

Men iallafall.. över till dagen efter denna långa text om stare... x)

Idag har jag inte gjort någonting. Bara läst jättemycket i en bok (hästbok då förstås..!), nästan läst ut den, för att jag varit så uttråkad. Fast boken är riktigt bra, så egentligen är jag ju inte så uttråkad. Böcker är himla bra när man har tråkigt! :D
Och på kvällen, då gick jag över gatan till Ahang och åt choklad och såg på film. "The Last Song", med Miley Cyrus. Den var jättebra! Men sorglig... :/

Hejdå, och ha en fortsatt bra kväll! :)


Detta är vad jag kallar en riktigt "bad hair day"..
Haha, boken jag läser (och just då håller för ansiktet,) ser typ ut att handla om en tjej som rymmer med en häst eller nåt, haha.
Men det gör den inte!
Den är iaf skitbra! Köpte den på en loppis för femton spänn, rekomenderar den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0