Det blev LITE motion för knytena idag!

Hej hej!
Har nyss gästbloggat på Saras blogg! ;) Hon är på väg till Thailand nu, och hon hade inte hunnit uppdatera innan så då gjorde jag det istället!

Dagen blev lite annourlunda, och fast än jag var ensam i stallet så var det roligt!
Först när jag kom till stare, så var det första jag gjorde att gå ner till stallet. Där var allt i sin ordning, stallet var mockat, och stallgången alldeles tom och ren. Kvällshöet låg redan inne i boxarna, så jag förstod att Anna och dom antagligen inte skulle vara hemma. Och det var de inte, de skulle till Norge under eftermiddagen.

När jag gick upp i hagen till Puttarna som jag inte träffat på så länge, så gnäggade Todd faktiskt lite, lågt åt mig! Det känns jätte bra att han tycker om att jag kommer nu igen, när det var ganska länge sedan vi sågs sist.

Det var lite krångligt att ta in dem från hagen in i stallet, men det gick och efter typ tio minuter var vi inne i stallet. Det har kommit lite rimfrost på isen nu så det är inte lika halt, så jag bestämde mig först för att ta en skrittpromenad med Todd (jag red inte, alltså).
Det gick lite så där i början.. då gick jag bara upp från stallet och ner igen. Han var allt på hugget, för det blåste en del. När vi kom ner till stallet hörde jag hur Putte höll på där inne, det hördes som att han hade rymt ur boxen och halkade omkring på stallgolvet, och jag blev skiiiträdd, jag trodde han hade skadat sig, men han j*vlades bara.. xI För han stod som vanligt i sin box. Jag tog in Todd igen och bara gick och grubblade i typ en eller två timmar på hur jag skulle lägga upp allting xD Jag trodde att Ludvig var hemma, så jag gick och letade efter honom också, men efter att jag pratat med mormor efter en hel timmes letande så var ju han också i Norge.. men efter det gick jag en lite längre tur med Todd. Men det var han som bestämde när vi skulle vända! Han verkade kolla på något han inte ville gå förbi, och så ville han vända, och höll på och masa. Jag gick några steg framåt med honom, och sedan vände jag för jag orkade inte hålla på och masa. Tyvärr blev det en väldigt kort tur, men det får gå. När jag skulle ta ut Putte också, så kom mormor ner till stallet och erbjöd sig att följa med, och det var mycket roligare. Vi gick lite längre med Putte, men tillslut blev det för halt när vi kom till en backe, så vi vände bara därför. Sedan ryktade jag dem, och Putte skötte sig exemplariskt, så han fick en morotsbit!

Ska nog ut dit imorgon också. Det gäller för mig att hålla i gång dem lite nu när jag ändå har chansen!

Hej då!



Jag vet, tråkig bild på en trött Alva, men jag tycker inlägg blir ganska tråkiga utan bilder..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0