Idag har Todd fått jättemycket motion!

Hej på er! Just nu sitter jag med lite huvudvärk, men det får väl gå, för dagen har varit jätte bra! Men jobbig.

När jag kom ut till stallet hade Anna precis börjat mocka, så jag hjälpte henne. Hennes mamma var också där och hälsade på, en mycket söt och trevlig person, och otroligt snäll!
Jag hjälpte henne att mocka, och sedan sopa. Sedan gick vi upp och förberedde oss för att gå ända till Engalseröd med Todd och Zoltar. Putte fick dock ingen motion i dag, men åtminstonne Todd!

Det var halt på vägarna, mer eller mindre hela vägen dit. Det tog väl en 40, 45 minuter att gå dit, allvaligt talat var det ganska jobbigt och lång tråkigt.. x) Fast på vägen dit var det mest lite småroligt att gå.
När vi kom till ridhuset och jag satt upp busade Todd en del, men han lugnade snabbt ner sig igen. Det märktes att han tyckte det var roligt att få komma till en ny miljö!

Jag travade lite grann, men skrittade mest. Sedan kom det in en till ponny, som han började kolla på, så han blev lite extra krånglig. Det blev ingen galopp, jag försökte lite smått, men insåg snart att jag inte orkade hålla på och masa, (jag VEET att man måste ta tag i sånt om det inte funkar och att hästen inte får "vinna", men allvaligt talat fick han göra det den här gången.) Passet gick helt okej, även om jag inte tränade på nåt särskilt. Skrittade mest runt och travade någon gång ibland. Inte mer än så.
Hemvägen var skitjobbig, i alla fall när vi precis hade börjat, då visste man att man hade en låång bit att gå. Men det gick faktiskt inte lika långsamt som på vägen dit, och GUD vad skönt det var att få komma hem igen...
Sedan tog jag ut Puttarna i hagen igen, och så gick jag med Anna hem till dom och blev bjuden på tacos. Göttans...
Nu har jag sett på ponnyakuten och solsidan, kulkul!
Och i morgon är det skola igen. Har varit en ganska bra helg, faktiskt.

Inte konstigt att jag är trött och har lite ont i huvudet nu, som jag hållt i gång idag! Det är jag inte van vid! x) Vi gick ju något enormt den långa biten.. x)



Ponny Akuten! :)



Solsidaan! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0