Nu är lillebrorsan också magsjuk.

Usch, vi lever i en värld full med magsjuka! :(

Leon spydde igår kväll, jag satte mig precis på sängkanten (han sov där också), och precis då sa mamma så här: "nu spyr han, nu spyr han!" och jag fattade ingenting först, men när jag såg att han verkligen gjorde det sprang jag i ilfart till Leons rum och läste en bok. Jag var jätterädd, för jag hade varit jättemycket med honom den kvällen, och blåst upp hans ballong som han dreglat på och allting.. ;(
Han spydde typ varje halvtimme, och jag låg typ och läste ända tills klockan blev typ halv 3 på natten eller nåt.
Och så hörde jag mamma skölja ur hinken i badrummet som låg vägg i vägg.. usch det var inte kul alltså,
men tillslut blev ögonlocken så tunga att jag bara somnade, med boken öppen bredvid mig.

Och på morgonen så kommer mamma in och säger att hon tror att Leon har matförgiftning, för att han spydde så intensivt så hon trodde inte att det var vanlig vinterkräksjuka. Men den kan ju också vara intensiv, men vi brukar nästan aldrig få den, och särskilt inte så som han fick den.

Om inte jag också blir sjuk, så kanske jag och Sara ska till stare imorgon. MEN, så såg jag på vädret, och det skulle vara + 4 grader och regna natten till imorgon.. så jag vet inte om det blir av iallafall. Då kommer det säkert bli världens kramsnö och då kan vi inte gå ut med dem, iallafall inte Todd.

Vi får se hur detta blir nu, men jag har inte så mycket mer att säga. Nu är klockan redan 12:17, dagen bara flyger förbi.. :/

Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0