2 skoldagar kvar till Sommarlovet!

ja, visst är det härligt!
Idag är det Lördag, vi ska gå på Måndag och Tisdag och på Onsdag har vi avslutning!
Jag undrar så hur mitt sommarlov kommer att bli.. bra hoppas jag verkligen! Och inte gå för fort..
Kommer nog bli väldigt mycket stare och hästar, men inte bara! Kommer nog åka ut en del med båten och bada, ha fester med Sara och Rebecka m fl, vara med Ahang, och Sara, och ja. :)
Och så tror jag att vi skulle åka till kolmården någon gång i början av sommarlovet också. Det kanske blir kul!
Men hästar kommer det bli allra mest!

Jag och Sara vill så gärna hyra en sommarponny över sommaren.. det hade varit så kul! Men våra föräldrar och framförallt Anna måste gå med på det. Och det finns inte så mycket bete, och det kostar nog en del, och så. Men det hade varit så kul!! Fast det kommer nog inte bli av, det är jag 99 % säker på. Men, man kan ju alltid hoppas. Får fråga mina föräldrar i förtsa hand.
Men dock vet jag inte vart vi ska få tag på någon bra sommarhäst heller... På hästnet fanns inte en enda en.

Men men, idag ska jag väl till stare som vanligt igen. Sara skulle kanske följa med tror jag! :)
Jonna vet jag inte riktigt med. Men åker hon ut kanske vi kan hålla någon liten lektion i paddocken för henne.
Och så hade jag velat testa att sätta Puttes sadel på Todd, och kanske rida i den. Anna sa att den kunde passat honom mycket bättre, men problemet var ju bara om jag fick plats i den.. xD Och så går nog inte stiglädren att få så långa.

Och så ska vi fortsätta på terrängbanan i granskogen! Jag och Sara har bestämt vägarna nu. Det kommer att bli en hel del arbete. Att få den helt klar med alla vägar, hinder, skyltar och allting kommer nog ta hela sommarlovet. Men lägger vi på ett kol kanske det går snabbare! Och så hjälper nog Ludvig och Rebecka till också, och kanske Jonna? Då kommer det att gå ännu snabbare!

I Onsdags var Sara med och vi gick ut på en liten tur, och det gick verkligen jättebra! Sista galoppsträckan var bäst, Todd kämpade på, han, och galopperade på med långa steg! Putte också, och Sara med för den delen! :D

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost. Haha, det blev ett långt inlägg. Jag använder typ bloggen för att skriva av mig. Det kanske ni märker, eftersom det blir en hel del text.. haha.

Putte och Rebecka!


HAHA! Jag har alltid trott att Todd varit lite släkt med mulle, och här fick jag ju beviset!



Terrängbanan påbörjad! :)

skriver kanske mer ikväll! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0