En åskig sista dag på långhelgen.

Tjenare!

Den här dagen har varit ganska händelserik. Varit på stare som vanligt med Jonna. 
 
Var där i går också, med Sara och hennes lillasyster Rebecka! Hon verkade tycka att det var roligt. Hon fick rida en sväng på gårdsplanen på Todd, det verkade hon också uppskatta.
Sedan städade vi lite i stallet, och sedan gick vi ner i granskogen. Vi har nämligen bestämt att börja ett litet projekt där, vi ska göra en liten terrängbana! Jag har redan gjort en liten stig där förut och ställt upp något litet hinder, men det hade varit kul med en hel terrängbana. Så vi krattade stigen och gjorde den lite bredare, och jag höjde hindret något. Sedan bestämde vi vart banan skulle fortsätta. Sedan fick jag ta bort gamla kvistar, pinnar och kottar där vi bestämt att den skulle gå. Jag krattade som en galning så jag fick ett skavsår! xD Och ändå gjorde jag bara klart några meter.
Men varje gång vi är där nu så ska vi rikta in oss på att göra klart terrängbanan. Ett kul projekt!

I dag har det varit en lite mer.. dramatisk dag.
Jag och Jonna skulle ut och rida. När vi väl kommit ut så började det störtregna, så vi gick in i stallet igen. Sedan när det blev uppehåll gav vi oss ut igen, och Jonna red barbacka hon också, för hon orkade inte sätta på sadeln igen.

Vi red längre än jag tänkt, ända bort på vägen som leder till Engalseröd. Allt hade gått bra, ända tills då. Ett rådjur hoppade ut ur skogen bakom Putte som gick lite längre bak med Jonna, och han blev jätterädd och började galoppera som en galning på asfalten. Jonna som inte kunde hålla sig kvar ramlade av och skrapade sig ordentligt på asfalten. Putte stannade som tur var direkt. Men Jonna störtgrät och var alldeles blodig på handen. Jag såg att hon skrapat upp hjälmen också, himla tur att hon hade den så att hon inte skrapat huvudet!
Det kom någon förbi i en bil, och han var så snäll så han stannade och såg hur det hade gått med oss. Han såg väldigt medlidsam ut. Jag var så upprörd just då så jag sa inte så mycket, jag borde ju åtminstone sagt tack ändå, han var ju så omtänksam. Så nu efteråt skäms jag lite, xD.
Men Jonna hade väldigt ont så jag fick ringa Sandra så att hon fick komma och hämta Jonna. Det gick ganska fort, Sandra kom och Jonna hoppade in i bilen och så var de borta. Så var jag själv med Putte och Todd mitt ute på vägen. Jag själv var inte heller så glad. Lite omtumlad var jag och så hade lite ledsenhet smittat av sig på mig, hela alltet var så problematiskt. Det som hade gått så bra och så hände detta..  Så fick jag gå hela vägen hem till stare med Putte och Todd. Det tog väldigt lång tid. Putte gick fort och Todd långsamt, lite problematiskt. Men jag kom tillbaka tillslut, alldeles svettig, hungrig och törstig. Haha.
Men sedan har allt gått bra. Bara att det har åskat och regnat något enormt. Då satt jag uppe hos mormor och morfar och åt kex, det var rätt mysigt att sitta där och höra åskan och se alla blixtar. Men lite skrämmande också.

Och nu sitter jag här.
Snart skolavslutning.. Ahang har nyss varit här, jag har fått låna en klänning av henne som jag ska ha på skolavslutningen. Och så ska jag ha lockat hår också.
Jaja, vi ses väl, hejdå!'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0