åååh -.-'

rubriken säger allt -.-

är så trött på allt just nu

dagen i går var inte särskilt rolig, världens finaste väder, förväntade mig ett roligt pass i paddocken med Todd och sedan en härlig galopp på liarna som avslutning, men så var Anna, och hennes kompis där med sina hästar, någon skäckig shetlandsponny och en storhäst. Och de, plus alla andra hästar på stare skulle löshoppas, inklusive Todd, då, så där brast då mina planer.
Todd hoppade dock som en kung, otroligt duktig var han. Putte däremot vägrade till och med några gånger när det blev lite högre, men han hoppade bra, det gjorde han.

Kvällen i går blev dock jätterolig, var med Ahang och Bana. Först hoppade vi med kaninerna i trädgården, sedan gick vi in, och hon stannade här ända till klockan 10 :)

och idag då, när jag vaknade och drog upp persiennen så var det soligt och fint ute, och jag blev så glad, och väntade mig en härlig dag på stare och en ridtur på Todd.

Men det mulnade under dagen, men det hindrade mig inte, så pappa körde ut mig. Väl ute mockade jag Putte och Todds boxar. Sedan tog jag in dem och borstade Todd, som var oerhört lerig och fällde något rejält. Sedan märkte jag att det började snöa stora tunga snöflingor ute, och så blåste det också. Ja ja, tänkte jag. Det får gå. Sedan kom mormor och så pratade jag med henne. Hon berättade att Anna också blivit magsjuk, medan vädret där utanför blev ännu värre. Och det värsta var.. att förut när jag tömde skottkärran efter att jag mockat så såg jag något märkligt i gödselstacken som verkade vara spy, då var det nog Anna som blivit dålig nere i stallet. Och så har jag grejat där nere, nu är det inte omöjligt att jag också blir kräksjuk, och jag vill helst inte bli dålig igen efter att jag varit dålig i magen redan en gång.

Och vädret blev bara sämre och sämre, man såg knappt så mycket blötsnö det föll från himlen. Så jag tog ut shettisarna i hagen igen, ställde in grejerna i sadelkammaren som jag tagit ut inför ridturen, och så fick mormor skjutsa mig hem igen. Där brast mina planer ännu en gång. Det kan inte bli så mycket värre just nu, eller jo, om jag också blir magsjuk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0