Varit lite oaktiv..!

Hejhej!

Var typ en vecka sedan jag skrev, men aja.
Jag och Sara har iaf gjort en blogg tillsammans; http://horsefriendship.blogg.se, om vårat arbete med Putte och Todd, och vad vi gör,  vad som händer och om/hur vi utvecklas med dem. Kanske blir om andra hästar i framtiden också? :)

Sist gång jag red Todd var i förrgår, då tog jag en liten mystur i skogen, han skötte sig exemplariskt! Han kunde nog inte skött sig så mycket bättre..
Putte gick jag med i grimma och grimskaft samma väg efteråt.

I går var det friluftsdag med skolan, och vi var 16 elever som skulle  rida på Björneröd, och jag var en av dem.
Det var jättebra där, fick en söt liten vit ponny som var runt 126 cm i mankhöjd. Hon var väl fin att rida, bara att jag hamna i en nybörjargrupp, jag sa att jag ridit i 2 och ett halvt år, vilket var sant, men hon trodde väl antagligen att jag inte kunde så mycket.. så vi skrittade och travade bara, så det var kanske inte sådär "ÅH VAD ROLIGT!", utan kände mig mest som en nybörjare på nytt xp. Inte en jättekul känsla, kanske..

B.l.a Sara, Emma och Ronja hamnade i en grupp för de rutinerade, hade också velat rida i den gruppen, tror kanske att den hade passat mig något bättre.

Men, men, så är det. Om man säger att man har ridit i 2,5 år tror väl alla att man inte är särskilt duktig, men så behöver det absolut inte vara. Det beror ju på hur MYCKET man har ridit, inte hur LÄNGE, egentligen.. ;)

A ja, nu ska jag fortsätta vara inne på datan och drösa. Ha de gött!

Längtar så till sommaren!
På bilden har vi jag och Pippi Lotta, hon red jag mycket förr och jag tyckte jättemycket om henne.. men hon såldes i Juni, och jag var helt förstörd. Men det gick ganska fort över, trots allt, och nu har jag ju börjat rida Todd! (han finns dock också med på bilden! xD)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0