Hej igen!

Har tagit en liten bloggpaus. Har varit ovanligt glest emellan inläggen nu på sistone, men det är sånt som händer ibland!

Har varit mycket prov i skolan och så, och så har jag gjort mycket annat. Men jag har faktiskt tänkt på bloggen. Nästan varje dag på kvällen har jag tänkt; "nej, det blir väl att blogga imorgon istället", och nästa dag, "oj, jag glömde, jaja, imorgon istället", osv. Men idag tog jag mig i kragen och klickade in mig hit.

Skoldagen har varit helt ok. Började med svenska, med Johan, följt av idrott, där jag sprang runt strömstattnet, sedan efter lunchrasten matte och slutligen franska 40 min. Vi såg på rosa pantern, gött med film! ^^

 

Efter skolan skulle jag vara med Ahang en liten stund. Vi kom bara inte på något att göra... men så hände det en grej.. vi blev lite osams.. och så blev jag ledsen.. det var nåt som hände jag orkar inte berätta. Men ja. Jag blir ledsen för allt. Och så satt vi och diskuterade länge.. en lång och jobbig diskution, men som vi tillslut kom ur. Sedan gick det hela över till djupt samtal istället.. om livet.., typ. Vi  var deppade båda två, men sedan gick det över och  vi var somvanligt igen. Så gick Ahang hem, och så åt vi middag.., och sen bar det ut till stare som vanligt..
Och ja, stare ja. Todd blev ormbiten i munnen några dagar efter att jag bloggade sist, men han är bra nu, och jag kan rida honom igen. Började rida honom igen i helgen. Har ridit med Jonna i helgen, båda ritterna har inte gått jättebra. Och i går var han rädd för några jordhögar på ängen, så där blev det inget, och så testade han mig i paddocken lite. Men idag har jag ridit med Ludvig, och det var däremot jättekul! Och det tyckte han också! Men det började inte helt finemang för stackars Ludvig, som fick kämpa med Putte som gick in i stallet och ställde sig i sin box, men Ludvig på, när vi skulle iväg. Men han är bestämd, Ludvig, så han fick ut den lilla egensinniga tufsen tillslut. Vi red ner över gården, förbi ena ängen och så kom vi ner till korsningen där nere, och svängde in på vägen där upp emot skogen, men då hoppade Todd över diket till ängen, och jag som styrde åt andra hållet hängde inte med alls och föll av, haha! xD
Men sedan travade vi upp till skogen, och där inne blev det också en del fart! På den mjuka lilla stigen blev det mycket trav, i slutet där fick jag lite galopp också. När vi var ute på skogsgrusvägen fick Ludvig några galoppsprång med Putte, och sedan red vi ner i granskogen, där Ludvig fick för sig att hoppa ett litet hinder, och jag kom efter på Todd. Sedan travade vi upp ur skogen igen, och det var jättekul, för det finns som små "upphöjningar" där, som de nästan hoppar, det är jättekul! Och som Ludvig skrattade.. det gläder mig att han tycker att det var så kul! Han ville absolut inte sluta när vi kom tillbaka till stallet igen.. :)
Så på stare har det varit bra.

Nu ska jag snart sova. Ätit fyra mackor, blev ändå inte mätt.. haha ^^ menmen, ringde Ahang för en timme sedan kanske, då svarade Bana och sa att hon sov framför tv:n, men sedan när jag ringde en gång till typ 30 min senare svarade ingen. Och det gjorde mig lite orolig.. tänk om det har hänt nåt? Sedan har jag inte hört nåt mer.. hoppas det inte är någon fara iaf...

Hejdå efter ett LÅNGT och kanske lagom ointressant inlägg.. x)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0