Solig fast blåsig Lördag!

Hejsan! Inte bloggat sen Onsdags, men men inte så farligt! ;)

Idag har vi spelat upp "sweet child o'mine" i stan på Backlunds. Gick bra! Var inte jättenervös. Bara innan, men när jag väl kom dit släppde det helt. Haha, när vi spelade blåste håret i ansiktet hela tiden, och jag kunde ju inte rätta till det för att jag spelade gitarr, måste sett lite kul ut! x)

Sedan fikade jag på Kaffedoppet med Sara och Rebecka. En god kaka blev det! Sara åt budapest och Becka en munk och en punchboll. 

Ikväll ska vi till dem också, det ska bli kul! :)

Stare orkar jag inte med just nu, det gick så dåligt i går. Ja, jag var där i går, ja. Mockade stallet, och red Todd. Gick inget vidare. Kollade Todds mun efter svullnaden av ormbettet, det verkar inte helt hundra... jag kanske började rida honom för tidigt?
Så eftersom jag trodde att han hade ont så vågade jag inte riktigt ta i när jag red, vilket man måste när man rider honom. Så då kände väl han att jag var osäker, och så ja. I paddocken gick det ganska bra, men när vi skulle ut på tur efteråt gick det skit. Han fullkomligt vägrade gå bort från grusvägen in på liarna. Ingen aning vad det berodde på. Så jag gick andra hållet, vilket jag visste var jättedumt egentligen. Då vann ju han. Och det sa Anna till mig också, att jag MÅSTE vinna över honom, annars kanske han stannar längre och längre upp för varje gång, och tillslut kanske jag inte ens kan få ut honom ur stallet. Men hon förtsod mig ändå, sa hon. Lägger jag på spöt och skänklar ordentligt så tvärvänder han bara och jag åker av. Hur kul är det liksom? Så då får jag hoppa av och leda honom istället... åh det gå mig på nerverna. Snart tröttnar jag kanske på att rida honom och så får han gå där i hagen och bli tjock igen. Haha. Nej då, jag ska fortsätta. Motgångar får man ta ibland. Jag får ta itu med detta själv, det är nog ändå rätt nyttigt för mig att lära mig att säga till ordentligt och inte vara så rädd.. x( men ändå..

Aja. Imorgon for jag väl ut dit i alla fall. Om jag rider själv då ska han minsann få sig en läxa! Fast jag rider nog med Jonna eller Ludvig ändå.

Nu ska jag snart äta. Ser fram emot kvällen hos familjen Jensson! ;)

Hejdå! kommer lite starebilder som jag inte laddat upp, ganska nya. Tog dom för nån vecka sedan kanske ;)

Ludvig och Putte på en kvällstur i Måndags.



HAHA, SKOGSTROLLET ALVA! :o Haha, ni skulle sett vad mamma skrattade när hon såg denna bild! :@ 
Haha, Ludvig var iallafall jätteduktig som tog i precis rätt läge! Själv kunde jag inte ta när han hoppade. Han är duktig! ;)


 
Putte när jag släppte honom i paddocken för typ två veckorsedan ;P



Todd. Den här bilden tyckte jag blev rätt häftig! ;)





Han må vara busig men fin är han också! :)<3



Husse Ludvig med sin minishettis. Den här bilden är bara för söt!



Todd njuter av det späda försommargräset... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0